«زهرا نعمتی» مدیر مدرسه علمیه غدیریه و «خانم نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه به مناسبت هفته پژوهش و تقویت روحیه پژوهشگری در میان طلاب از فعالان پژوهشی این مدرسه تجلیل و تقدیر نمودند.

    «خانم نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه گفت: در نظام تعلیم و تربیت پژوهش جایگاه خاصی دارد و در حوزه های علمیه از نقشی حیاتی برخوردار است.  از این رو در هفته پژوهش با اتفاق نظر مدیریت محترم مدرسه علمیه غدیریه شیراز، برنامه ریزی های متنوعی در راستای اهداف پژوهشی حوزه های علمیه کشور پیش بینی شده است که یکی از این برنامه ها تجلیل و تقدیر از فعالان در عرصه پژوهش می باشد.

   ایشان  گفت: پژوهش امری شیرین و جذاب است اگر طلاب، دانشجویان و نخبگان کشور به این امر اهمیت دهند و حلاوت آن را بچشند، قطعا حرکت علمی عظیمی در کشور ایجاد می شود . از این رو اهمیت دادن به پژوهش و پژوهشگران یکی از مهمترین اهداف واحد های پژوهشی ارگانهای مختلف از جمله مدارس علمیه می باشد و با تقدیر و تجلیل از فعالان پژوهشی علاوه بر تقویت انگیزه پژوهشگران، باعث ایجاد انگیزه و روحیه پژوهشی در دیگران نیز می گردد.  

    وی در ادامه افزود: امروزه در بسیاری از ارگانها پژوهش از اهمیت چندانی برخوردار نیست و مسئولان به پژوهش اهمیت نمی دهند  و خروجی حوزه و دانشگاه بازدهی خوبی ندارد . در حالی که با نگاهی عمیق به پژوهش می بینیم که نقش تعیین کننده ای در زندگی فردی و اجتماعی و کارآمدی در محیط کار و کسب موقعیت اجتماعی دارد. از این رو هر ارگانی باید در حد امکانات خود گام های خوبی در راستای مباحث پژوهشی بردارند و نگذارند پژوهش به حاشیه رود. اگر بخواهیم شاهد خانواده های سالم وجامعه ای سالم باشیم، باید به پژوهش و پژوهشگران اهمیت داده شود.  

غدیریه شیراز

 

موضوعات: تجلیل از فعالان پژوهشی
[یکشنبه 1397-09-25] [ 04:30:00 ب.ظ ]