گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  میزگرد ضرورت تالیف مقالات علمی ...

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، در راستای شعار هفته پژوهش و نهادینه کردن شعار دومین روز هفته پژوهش میزگردی با حضور طلاب مستعد برگزار کرد.

«خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز در جمع طلاب گفت: یک محقق زمانی می تواند صاحب ایده و اثری مفید شود؛ که ذهنی خلاق داشته باشد ودر راستای تولیدات علمی بتواند مقالات علمی در ابعاد مختلف تالیف کند

وی گفت:صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ضرورت تالیف مقالات علمی از سوی بانوان پژوهشگر دوچندان می کند.

ایشان افزود:امروزه حضور طلاب فعال در زمینه تالیف مقالات علمی باید پررنگ تر از قبل باشدزیرا هدف اصلی بیانیه گام دوم حرکت به سمت و سوی متمدن سازی است و این محقق نمی شود جز با انجام کارهای علمی و بالا رفتن سطح علم و آگاهی جویندگان علم و دانش.

خانم نجفی ضعف در تولید مقالات علمی را ضعف در آموزش پژوهش محور دانست و گفت:اگراساتید در لابه لای آموزش‌های پژوهش محور، طلاب را موظف به انجام کارهای تحقیقاتی به‌صورت عملی کنند، طلاب پژوهشگر پویاتر و روحیه پژوهشی آنهاتقویت می گردد.

ایشان در پایان از پژوهشگران خواست به هدف و علت و چرایی قدم نهادن خود، در حوزه و کسب علم و دانش، فکر کنند و به استعدادیابی بپردازند و در عرصه هایی که استعداد و علاقه دارند با نگاه علمی در راستای متمدن سازی گام بردارند و تولیدات علمی خود را در نشریه های علمی به نمایش بگذارند

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی, میزگردها
[دوشنبه 1398-09-25] [ 02:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد سرنویسندگی در تحقیق ...

    خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه به منظور آشنایی طلاب با اهمیت و نقش نویسندگی در تحقیق و پژوهش میزگردی همراه با معرفی کتاب ویژه طلاب پایه دوم روزانه برگزار کرد.

    وی افزود:در کنار استعداد و ذوق پژوهشی نویسندگی نقش موثری در نوشتن گزاره های پژوهشی دارد.

    اگر طلبه خود را مجهز به قلم نویسندگی کند می تواند گام های بلندی در مسیر تحقیق و پژوهش بردارد.

    ایشان افزود:قلم نویسنده در مقالات ارائه شده به نوعی گویای زبان نویسنده می باشد و به جای او سخن می گوید. اگر محقق و پژوهشگر قلم خوبی داشته باشد درهمگام انتقال مفاهیم، مخاطب دچار ابهام نمی شود.

ایشان در پایان به معرفی کتاب اسرار نویسندگی نوشته سید حسین اسحاقی پرداخت و از طلاب خواست مطالعه‌ این کتاب در راس برنامه های مطالعاتی خود قرار دهند.

غدیر هفته پژوهش

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی, میزگردها
[یکشنبه 1398-09-24] [ 01:31:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد راههای ترویج پژوهش در مدرسه با رویکرد پژوهش محور ...

     واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه در راستای برنامه آموزشی پژوهش محور در مدارس علمیه میزگردی با حضور طلاب مستعد پژوهشی برگزار نمود.

  «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، پس از بیان اهمیت پژوهش و آثار و فواید آن در زندگی فردی و پیشرفت جامعه و تولید و نوآوری علمی و افزایش سطح علمی طلاب گفت: امروزه یکی از وظایف خطیر طلاب، انجام تحقیقات پژوهشی در زمینه های مختلف بخصوی قرآن کریم و مذهب تشیع می باشد. چرا که طلاب به عنوان مبلغ دینی موظفند پاسخ گوی جوانان در برابر هجمه های اطلاعاتی کذب و شبهات وارده باشند.

طلاب در این میزگرد برنامه نظام مند آموزش پژوهش محور را بررسی کردند و افزودند: برای نهادینه شدن فرهنگ آموزش پژوهش محور و تقویت  روحیه پژوهشی طلاب، واحدهای مهارتی پژوهشگری در ساعات مربوطه به صورت همزمان به صورت تئوری و عملی ارائه گردد و صرفا نمره ملاک نباشد، وقت ساعات پژوهشی افزایش یابد تا اساتید و طلاب با فراغت بال بیشتری و برنامه ریزی دقیق تر بتوانند انگیزه پژوهشی طلاب را افزایش دهند.

موضوعات: کانون پژوهش, میزگردها
[سه شنبه 1398-09-19] [ 09:40:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد: راه کارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی ...

      به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی میزگرد راه کارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی میان طلاب و معاونت پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز برگزار شد.

    «خدیجه نجفی» معاون پزوهش مدرسه علمیه غدیریه در جمع طلاب گفت: در راستای بیانیه گام دومف یکی از وظایف طلاب پژوهشگر، جهل زدایی است؛ پژوهشگر رد صورتی می تواند در زمینه جهل زدایی قدم بردارد و جامعه امروز را از گرفتاریهای شبهات متنوع نجات دهد که بار علمی و اگاهی خود را به وسیله خواندن کتب مختلف افزایش داده باشد.

    ایشان گفت: یکی از مباحث حائز اهمیت در جامعه کنونی مسئله امامت می باشد که افرادی مستعد باید پاسخ گوی شبهات وارده دراین زمینه باشند.

   ایشان پس از بیان اهمیت کتابخوانی و وظیفه طلاب در جامعه کنونی از طلاب خواست که راه کارهای خود را جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه دهند و طلاب با بیان راه کارهای مختلف به این نتیجه رسیدند که طلبه ابتدا باید هدف و انگیزه خود از درس خواندن مشخص کند و به دنبال آن با برگزاری سیرهای مطالعاتی و ارائه میزگردهای علمی، نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی در این مسیر گام بردارند.

ترویج کتابخوانی

غدیریه

 

موضوعات: کانون پژوهش, میزگردها
[یکشنبه 1398-08-19] [ 09:09:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد اساتید دروس پژوهش محور ...

   «زهرا نعمتی» شناسایی و تقویت  فعالان پژوهشی یکی از وظایف اساتید دانست و گفت:اساتید دروس پژوهشی باید در حین تدریس خلاقیت به خرج دهند و زمینه رشد و ترغیب طلاب به پژوهش را فراهم سازند.

وی افزود: اساتید دروس پژوهشی باید در حین بیان مطالب میزاد سواد و سطح علمی طلاب را در نظر بگیرند و با بیانی زیبا، رسا و شیوا محتوای درسی را ارائه دهند تا طلاب به دروس پژوهش محور علاقه نشان دهند.

«خدیجه نجفی» معاون پزوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز در جمع اساتید گفت: از آنجا که اساتید در ترویج و گسترش فرهنگ پژوهش در میان طلاب نقش اساسی دارند؛ ابتدا باید فرهنگ پژوهش در میان خود اساتید گسترش یابد و اساتید در فراخوان ها و همایش های پژوهشی با ارائه مقالات فعال باشند تا بتوانند در گسترش و نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در میان طلاب گامی اساسی بردارند و طلاب را در زمینه گسترش تفکر پژوهشی و پژوهشگری پیش ببرند. 

    همچنین افزود: پزوهش مهمترین عامل در تولید دانش، دانایی، پیشرفت جامعه انسانی است و مهم ترین و اساسی ترین رکن نظام پژوهشی هرکشوری، افراد پژوهشگر- محقق که از توانایی ها، قابلیت ها و مهارتهای لازم پژوهشی برخوردارند تشکیل می دهند و کسانی که در گسترش این فرهنگ نقش اساسی دارند؛ اساتید هستند که ارتباط نزدیک و مستقیمی با فراگیران دارند .

 غدیریه شیراز

موضوعات: میزگردها
[پنجشنبه 1398-02-05] [ 06:23:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت