گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  سیر مطالعاتی (2) ...

 

    به گزارش پایگاه خبری_اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه دومین سیر مطالعاتی با محوریت مقاله: «سبک زندگی اسلامی ایرانی مبتنی بر بیانیه گام دوم» برگزار کرد.

     «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم گفت: مصداق عینی و خارجی پیشرفت اسلامی که هدف انقلاب اسلامی است؛ ایجاد تمدن نوین اسلامی می باشد و مهمترین بخش آن سبک زندگی اسلامی است که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  یکی از تعابیری که در بیانیه گام دوم به کار برده اند، مقابله با ترویج سبک زندگی غربی است؛ چرا که فرهنگ غربی ذهن ها و فکر ها را مادی می کند و آرمان های معنوی و تعالی روح را کنار می زند.

    وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در حال یک تغییر بنیادی است و این تغییر با ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی میسر می شود و متغیر کننده آن بانوان می باشند. از این رو آشنایی بانوان با بیانیه گام دوم و تاکید رهبری بر تغییر سبک زندگی غربی به ایرانی اسلامی از ضروریان جامعه بانوان انقلابی و متعهد است.

    نجفی در پایان گفت: تقویت اراده بانوان مهمترین تاثیر در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب و سرعت بخشی به بیانیه گام دوم دارد، چرا که زنان گردانند اصلی سبک زندگی در ایران و جهان می باشند.

غدیر

 

موضوعات: نشست های پژوهشی, ساعات پژوهش, سیر مطالعاتی
[دوشنبه 1399-03-26] [ 03:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه نویسندگی بازآفرینی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، کارگاه نویسندگی «بازآفرینی» آنلاین ویژه طلاب برگزار کرد.

 «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز گفت: نویسندگی، بخصوص بازآفرینی، به نوعی مسیر کشف لحظه های زندگی است.

وی پس از آموزش تبدیل گفتار به نوشتار، تبدیل شعر به نثر و انتخاب واژگان مناسب افزود: نویسندگی فقط تبدیل گفتار به نوشتار و انتخاب واژگان مناسب نیست؛ بلکه هنر بازآفرینی است که موجب کشف هزار راه مختلف برای دیدن یک واقعیت ساده و بی نظیر می باشد.

مدرس کارگاه بازآفرینی و مهارت افزایی نویسندگی گفت: خلاقیت بازآفرینی کاری نوآورانه نیست، بلکه استفاده به موقع و موثر از ذهن و حواس پنجگانه هست.

همچنین با اشاره یه اهمیت پردازش مطالب در هنگام نوشتن تحقیقات پژوهشی افزود: یک بازآفرین خوب، ضمن رعایت دیگر نکات ویرایشی و نگارشی و آموزه های نویسندگی به جذابیت نوشتار کمک می کند و موجب انتقال مفاهیم به صورت روشن به مخاطب می شود.

وی در پایان با اشاره به نقش بازآفرینی در پژوهش عنوان کرد: بازآفرینی، کاری است خلاقانه و بخشی از خلاقیت، قابل آموزش هست، بازآفرینی موجب آسیب شناسی پژوهش های قبلی می شود.

بازافرینی

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[چهارشنبه 1399-02-10] [ 08:48:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه نویسندگی خلاصه نویسی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، کارگاه نویسندگی  «خلاصه نویسی» آنلاین برگزار کرد.

 «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه، با اشاره به اهمیت خلاصه نویسی و نقش آن در تمرکز هنگام مطالعه گفت: خلاصه نویسی به پژوهشگر فواید زیادی می رساند ازاین رو یادگیری این مهارت امری ضروری است.

وی افزود: ما دو نوع خلاصه برداری داریم: 1- تلخیص یک متن در یک مقیاس معلوم 2- تلخیص همراه با استخراج مفاهیم و خطوط اصلی یک متن

نجفی عنوان کرد: یک پژوهشگر هنگام خلاصه نویسی باید آیتم های زیادی را رعایت کند از جمله:

1.کتب یا متنی که می خواهد خلاصه کند به دقت بخواند تا از اهداف و مفاهیم کتاب آگاه شود.

2.از خطوط اصلی یا داشت برداری کند

3.نکات فرعی، حاشیه ای و زائد را حذف کند

4. میزان تلخیص مطلب متناسب با محتوا و حجم آن باشد

5.هنگام خلاصه نویسی اصول نگارش و بافت زبانی متن مورد نظر حفظ شود اما لازم نیست صد در صد از سبک نویسنده پیروی شود.

6.در متن اصلی تصرف نا به جا نشود.

مدرس کارگاه خلاصه نویسی ادامه داد: شواهد نشان داده است كه يادآوري مطالب پس از يك مدت طولاني، بدون خلاصه كردن، ميسر نيست لذا خلاصه يك مرور از مطالبي است كه فرد خوانده است.

همچنین با اهمیت تلخیص و تلفیق و نقش آن در پژوهش گفت: پژوهشگران حرفه ای در پایان هر خلاصه نویسی، می توانند بخشی را به نقد و داوری خود اختصاص دهند.

غدیریه

 

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[سه شنبه 1399-02-09] [ 08:55:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد ضرورت تالیف مقالات علمی ...

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، در راستای شعار هفته پژوهش و نهادینه کردن شعار دومین روز هفته پژوهش میزگردی با حضور طلاب مستعد برگزار کرد.

«خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز در جمع طلاب گفت: یک محقق زمانی می تواند صاحب ایده و اثری مفید شود؛ که ذهنی خلاق داشته باشد ودر راستای تولیدات علمی بتواند مقالات علمی در ابعاد مختلف تالیف کند

وی گفت:صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ضرورت تالیف مقالات علمی از سوی بانوان پژوهشگر دوچندان می کند.

ایشان افزود:امروزه حضور طلاب فعال در زمینه تالیف مقالات علمی باید پررنگ تر از قبل باشدزیرا هدف اصلی بیانیه گام دوم حرکت به سمت و سوی متمدن سازی است و این محقق نمی شود جز با انجام کارهای علمی و بالا رفتن سطح علم و آگاهی جویندگان علم و دانش.

خانم نجفی ضعف در تولید مقالات علمی را ضعف در آموزش پژوهش محور دانست و گفت:اگراساتید در لابه لای آموزش‌های پژوهش محور، طلاب را موظف به انجام کارهای تحقیقاتی به‌صورت عملی کنند، طلاب پژوهشگر پویاتر و روحیه پژوهشی آنهاتقویت می گردد.

ایشان در پایان از پژوهشگران خواست به هدف و علت و چرایی قدم نهادن خود، در حوزه و کسب علم و دانش، فکر کنند و به استعدادیابی بپردازند و در عرصه هایی که استعداد و علاقه دارند با نگاه علمی در راستای متمدن سازی گام بردارند و تولیدات علمی خود را در نشریه های علمی به نمایش بگذارند

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی, میزگردها
[دوشنبه 1398-09-25] [ 02:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مقاله نویسی گام های بنیادین تدوین مقالات علمی ...

با همت و تلاش مدیریت محترم و معاونت پژوهش مدرسه علمیه غدیریه و رایزنی های لازم با پژوهشکده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  کارگاه مقاله نویسی  برگزار شد.

خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه گفت:برگزاری کارگاه های مقاله نویسی با حضور اساتید مجرب، منجر به کسب تجربه طلاب در زمینه پژوهشی می گردد.

ایشان شرکت در کارگاه های مقاله نویسی امری ضروری برای طلاب دانست و گفت:پژوهش و تحقیق دارای فرمولی خاص نیست که محقق حول محور آن فرمول به گردآوری اطلاعات بپردازد، بلکه باید با شرکت در کارگاه های مختلف و کسب تجربه از اساتید و… می تواند در زمینه تحقیق و پژوهش موفق گردد.

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
 [ 02:32:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت