گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  شرکت در همایش وحدت حوزه و دانشگاه ...

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر
[چهارشنبه 1398-09-27] [ 02:45:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  شرکت در همایش واکاوی نقش زنان در عرصه های مختلف ...

 

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر
[دوشنبه 1398-09-25] [ 02:40:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مقاله نویسی گام های بنیادین تدوین مقالات علمی ...

با همت و تلاش مدیریت محترم و معاونت پژوهش مدرسه علمیه غدیریه و رایزنی های لازم با پژوهشکده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  کارگاه مقاله نویسی  برگزار شد.

خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه گفت:برگزاری کارگاه های مقاله نویسی با حضور اساتید مجرب، منجر به کسب تجربه طلاب در زمینه پژوهشی می گردد.

ایشان شرکت در کارگاه های مقاله نویسی امری ضروری برای طلاب دانست و گفت:پژوهش و تحقیق دارای فرمولی خاص نیست که محقق حول محور آن فرمول به گردآوری اطلاعات بپردازد، بلکه باید با شرکت در کارگاه های مختلف و کسب تجربه از اساتید و… می تواند در زمینه تحقیق و پژوهش موفق گردد.

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
 [ 02:32:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  سلسله نشست های گفتمان علمی انقلاب ...

   به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، سلسله نشست های گفتمان علمی انقلاب اسلامی همراه با نقد و بررسی کتاب «روان شناسی و تبلیغات» از سوی نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی و آزاد اسلامی شیراز در دانشگاه و مدرسه علمیه غدیر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این نشست اساتید به معرفی، نقد و بررسی کتاب روانشناسی و تبلیغات با تاکیدبر تبلیغ دینی نوشته: دکترمحمد کاویانی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب پرداختند.

خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه غدیریه، یکی از اساتید شرکت کنند در نشست گفت:برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌هایی که در راستای بیانیه گام دوم انقلاب به رشته تحریر درآمده،  بیانگر اهمیت موضوع در میان اساتید حوزه و دانشگاه می باشد.

وی افزود: برگزاری سلسله نشست های گفتمان دینی در میان اساتید حوزه و دانشگاه نباید محدود باشد و اساتید باید در تمام طول سال، نشست های علمی برگزار نمایند تا اهداف و آرمان های انقلاب در این نشست های علمی نهادینه گردد. ایشان با اشاره به نقش دکتر مفتح پرچمدار حوزه و دانشگاه افزود:اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم به کنکاش در مطالب علمی و برگزاری همایش ها و سلسله نشست ها و نقد و بررسی مباحث بپردازند تولیدات علمی رونق می یابد.  همچنین با اشاره به بیانات حضرت امام راحل افزود:اگر کسی فکر می کند که حوزه و دانشگاه باید در مسیر خود جداگانه حرکت کند، این فرد، دچار فقر فکری، علمی، دینی و… می باشد و محال هست که مسیر جداگانه و متحجرانه منجر به تولید علمی در عرصه های مختلف شود چرا که ریشه تمام علوم در قرآن کلام خداوند متعال نهفته و فراگیران همه علوم، در عرصه پژوهش می توانند با رویکرد مفاهیم قرآنی به مجهولات علمی خود دست یابند.

غدیر هفته پژوهش

موضوعات: نشست های پژوهشی, کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر
[یکشنبه 1398-09-24] [ 01:31:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  نشست انگیزشی با رویکرد شیعه پژوهی ...

«خدیجه نجفی» معاونت پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز

 در راستای فرا رسیدن هفته پژوهشی و لبیک به منویان مقام معظم

 رهبری(مدظله العالی) و اهمیت شیعه پژوهی در دنیای امروزی نشست

 انگیزشی ویژه طلاب روزانه مدرسه برگزار نمود. وی با اشاره به وضعیت اخیر جامعه در جمع طلاب گفت: یکی از اهداف بیانیه گام دوم، شکوفایی علمی تمدن اسلامی توسط اساتید و طلاب مستعد می باشد و این امر محقق نمی شود، جز با تحقیق و پژوهش و کسب نایافته های علمی. ایشان تمامی مکتبها غیر از مکتب اسلام، مادی دانست و افزود: همه مکاتب مادی در دنیای امروزی به دنبال سست کردن افکار توده مردم می باشند و در جامعه نخبگانی خود این مطلب را تلقین می کنند تا در کتب و نوشته های خود منعکس کنند که مکتب زائیده جهل و نادانی اسلام نسبت به عوامل طبیعت است.

    وی گفت: آورنده دین اسلام همه انسانها را مخاطب قرار داده و می گوید قیام و نهضت کنید برای زنده کردن اندیشه های خفته، آن هم در محیطی کاملا آرام و خالی از غوغا و دور از امواج تبلیغاتی مسموم، لذا نمی توان گفت دین اسلام و کذهب تشیع، وسیله سست کردن و زائیده جهل و نادانی بشر است.

    ایشان با اشاره به بیداری اسلامی مردم افزود: تبلور اسلام بیش از هر مذهبی در مذهب شیعه است. به همین خاطر قیام مسلمانان مختلف در کشورهای دیگر باعث شد دشمن عقاید مذهبی را خطر عظیمی برای خود بداند . از این رو با توجه به همه عوامل مختلف و تهمت ها و تهدیدهای پی در پی نسبت به شیعه بر ما واجب است که به ضرورت پژوهش و مطالعه درباره مذهب تشیع بپردازیم.  

غدیریه

موضوعات: نشست های پژوهشی, کانون پژوهش, طلاب, حلقه پژوهشی, کادر و اساتید, سایر
[چهارشنبه 1398-09-20] [ 09:00:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت