گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  مهارتهای ارتباطی ...

واحد پژوهش حوزه علمیه غدیریه شیراز  دوره مهارتهای ارتباطی، با حضور اساتید مجرب ویژه طلاب و عموم برگزار کرد.

«سیده زهرا قادری» مدرس و مبلغ حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه انسان در جهان هستی و روایات وارده از ائمه معصومین (علیهم السلام) گفت: انسان طوری آفریده شده که موجودی اجتماعی است و باید با دیگران ارتباط برقرار کند و برای کسب این ارتباط  از مهارتهای ارتباطی برخوردارد .

مبلغ و مدرس حوزه و دانشگاه پس از بیان آداب گفتگو در مهارتهای ارتباطی، تندوتند صحبت نکردن و خوب حرف زدن و حرف خوب زدن از ویژگی های ارتباطی دانست و افزود: در فرایند برقراری ارتباط، فرد باید توجه داشته باشد که سخن و سکوت عاری از آفات باشند و برای داشتن مهارت ارتباطی خوب، ابتدا باید فرد اهل مطالعه و پژوهش و کنجکاوی باشد تا دامنه لغات وی وسیع شود و  با گره زدن موضوع با بحث، بیان مصداق ها، مطالعه زیاد، در انتقال مفاهیم با مخاطب شیوا صحبت کند و با کلام زیبا  سخن گوید.

ایشان فراگیران را به مطالعه خوب و تحقیق و پژوهش در حوزه های علوم دینی سفارش کرد و گفت: نتیجه مطالعه خوب و تحقیق و پژوهش های دینی این است که باعث افزایش دانش ها و  برانگیختن احساسات وعواطف مذهبی در پژوهشگر می شود.

همچنین در ادامه گفت: مطالعه زیاد، کسب اطلاعات و آگاهی، افزایش دانش ها در افراد باعث می شود فرد در ایجاد مهارتهای ارتباطی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد و بیانی متعادل داشته باشد و از پراکنده گویی پرهیز شود و از شوخی های سبک بپرهیزد و عفت کلام داشته باشد.

مهارتهای ارتباطی حوزه غدیریه شیراز

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر, سایر آموزه های کارگاهی
[چهارشنبه 1398-06-20] [ 01:20:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  مدیریت زمان و برنامه ریزی ...

واحد پژوهش حوزه علمیه غدیریه شیراز  دوره مدیریت زمان و برنامه ریزی ویژه طلاب و عموم برگزار کرد.

    «حوریه امیری» مبلغ و مدرس حوزه و دانشگاه: با اشاره به تعریف مدیریت زمان و بیان مزایا و فواید آن در موفقیت و تسریع در کسب هدف ها و کنترل زمان گفت: برنامه ریزی و مدیریت زمان یکی از راههای رسیدن به قله های ترقی و پیشرفت می باشد و باعث می شود فرد با در نظر گرفتن اهداف و ویژگی های هدف خود و اولویت بندی آنها، از اتلاف وقت جلوگیری کند و مانع بروز تسویف و اهمال کاری، بی نظمی، ضعف در هنر نه گفتن و… گردد.

   ایشان با اشاره به نقش موثر برنامه ریزی در پیشرفت زندگی انسان افزود: یکی از عواملی که باعث پیشرفت انسان در زمینه های مختلف و موفقیت آنها می شود؛ برنامه ریزی و مدیریت زمان می باشد که فرد را از بلا تکلیفی نجات داده و باعث می شود زندگی فرد هدفمند پیش رود.

    وی در ادامه افرود: مدیریت زمان و برنامه ریزی یکی از گام های موثر در تحقیق و پژوهش می باشد و بدون برنامه ریزی و مدیریت زمان باعث می شود فرد از مسیر خود بازماند و ناتوانی فرد در مسیر بدون برنامه، منجر به کاهش انگیزه و علاقه او در فرایند پژوهش می گردد .

مدیریت زمان و برنامه ریزی غدیریه شیراز

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر, سایر آموزه های کارگاهی
[یکشنبه 1398-06-17] [ 01:15:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  مدیریت دوران بلوغ ...

    به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران،  واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه کارگاه مهارت افزایی «مدیریت دوران بلوغ» ویژه طلاب و عموم برگزار کرد.

    «رقیه امامی» گفت: دوران بلوغ یکی از مهمترین دورانی است که باعث ایجاد تغییراتی در فرد می شود که افراد خانواده را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

    وی گفت: دوران بلوغ دارای علائم فردی و گروهی است  و در مدیریت دوران بلوغ اولین گام این است که والدین هویت جدید در فرد را بپذیرند.

     مدرس و مبلغ حوزه و دانشگاه با اشاره به علایم فردی دوران بلوغ گفت:  در این سنین باید به نوجوانان آموزش های ویژه ای داد تا آگاهی های آنها در این زمینه افزایش یابد که در هر موقعیتی قرار گرفتند بتوانند از شخصیت خود مراقبت کنند و استقلال خود را حفظ کنند .

   ایشان با اشاره به مدیریت بحران، دوران بلوغ افزود: خشم یکی از ویژگی هایی است که افراد در دوران بلوغ با آن روبرو می شوند و باید مهارت کنترل آن را کسب کنند تا بتوانند خشم خود را کنترل کرده و به والدین احترام بگذارند .

مدیریت دوران بلوغ غدیریه شیراز

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر, سایر آموزه های کارگاهی
[پنجشنبه 1398-05-17] [ 01:10:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه آموزشی ضمن خدمت اساتید دروس پژوهش محور ...

برگزاری کارگاه ضمن خدمت مهارت آموزی پژوهشگری ویژه اساتید شیراز و سپیدان

با همکاری خانم صدیق معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس

با حضور استاد دکتر طلعتی

در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نهادینه شدن فرهنگ آموزشی پژوهش محور در جمع معاونین و اساتید دروس پژوهش محور، کارگاه مهارت آموزی پژوهشگری ویژه معاونین و اساتید مدارس علمیه شیراز و سپیدان برگزار شد.

 «آقای طلعتی» استاد دوره های مهارت آموزی پژوهشگری اساتید گفت: هیچ فردی پژوهشگر موفقی نمی شود مگر اینکه ابتدا با اصول تحقیق و مقاله نویسی، منبع یابی، ادبیات و نگارش علمی اشنا شود و بر طرح نامه نویسی مسلط باشد.

    ایشان افزود: پژوهشگری فرمولی ندارد که بر اساس آن بتوانید گام های بعدی را طی کنید، بلکه باید با طمالعه یافته های دیگران، نقد و بررسی مقالات در موضوعات مختلف بدانید تجربه پژوهش کسب نمایید تا محقق خوبی شوید

    محقق و مدرس حوزه و دانشگاه افزود: اگر اساتید، طلاب و دانشجویان ما بتوانند در زمینه تحقیق و پژوهش رشد کنند، قطعا ما به رشد و توسعه خواهیم رسید.

دوره ضمن خدمت غدیریه شیراز

موضوعات: کانون پژوهش, کادر و اساتید, سایر آموزه های کارگاهی
[چهارشنبه 1398-05-16] [ 09:04:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  مهارتهای خودآگاهی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز دوره مهارت خودآگاهی ویژه طلاب و عموم با حضور اساتید مجرب برگزار کرد.

«پروین بخشنده» مدرس و مبلغ حوزه و دانشگاه: با بیان تفاوت خودشناسی و خوداگاهی گفت: خودآگاهی به فرد کمک می کند تا بداند چه کسی هست و قرار است چه کسی باشد.

ایشان با اشاره به روایات حضرت امیرالمومنین علی (ع) افزود: انسان بعد از خودآگاهی و اشراف بر ضعف ها، قوت ها و احساساتش در زندگی هدفمند پیش می رود و برای هدف تلاش می کند و این خودآگاهی باعث می شود فرد، فردی کارآمد و دارای اعتماد به نفس بالا و در نتیجه آگاه به امور خلقت و دانا باشد.

   مدرس حوزه و دانشگاه: موانع خود شناسی را هواهای نفسانی وارتکاب گناهان ودلبستگی به دنیا

عدم زحمت وتلاش برای پی بردن به عیب های خود، سهل انگاری و غفلت دانست و گفت: انسان خوشگذران وبی مسئولیت انسان منفعل است عموما کسانی که به خود اگاهی نرسید ه اند و از مسیر حق منحرف شده اند.

وی گفت افرادی که از مهارت خودآگاهی برخوردارند دارای آرامش بالایی هستند و  مهمترین راه رسیدن به آرامش توکل و ارتباط با خداوند است .

ایشان در ادامه افزود: لازمه یک زندگی متعالی ،مدیریت احساسات وعواطف وهیجانات است و استرس وخشم از جمله هیجاناتی هستند که اگر کنترل نشوند فرد به مقصود نهایی و ارامش نمی رسد.

غدیریه شیراز خوداگاهی

موضوعات: نشست های پژوهشی, کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, سایر, سایر آموزه های کارگاهی
[دوشنبه 1398-04-17] [ 01:05:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت