گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  کارگاه نویسندگی بازآفرینی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، کارگاه نویسندگی «بازآفرینی» آنلاین ویژه طلاب برگزار کرد.

 «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز گفت: نویسندگی، بخصوص بازآفرینی، به نوعی مسیر کشف لحظه های زندگی است.

وی پس از آموزش تبدیل گفتار به نوشتار، تبدیل شعر به نثر و انتخاب واژگان مناسب افزود: نویسندگی فقط تبدیل گفتار به نوشتار و انتخاب واژگان مناسب نیست؛ بلکه هنر بازآفرینی است که موجب کشف هزار راه مختلف برای دیدن یک واقعیت ساده و بی نظیر می باشد.

مدرس کارگاه بازآفرینی و مهارت افزایی نویسندگی گفت: خلاقیت بازآفرینی کاری نوآورانه نیست، بلکه استفاده به موقع و موثر از ذهن و حواس پنجگانه هست.

همچنین با اشاره یه اهمیت پردازش مطالب در هنگام نوشتن تحقیقات پژوهشی افزود: یک بازآفرین خوب، ضمن رعایت دیگر نکات ویرایشی و نگارشی و آموزه های نویسندگی به جذابیت نوشتار کمک می کند و موجب انتقال مفاهیم به صورت روشن به مخاطب می شود.

وی در پایان با اشاره به نقش بازآفرینی در پژوهش عنوان کرد: بازآفرینی، کاری است خلاقانه و بخشی از خلاقیت، قابل آموزش هست، بازآفرینی موجب آسیب شناسی پژوهش های قبلی می شود.

بازافرینی

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[چهارشنبه 1399-02-10] [ 08:48:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه نویسندگی خلاصه نویسی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، کارگاه نویسندگی  «خلاصه نویسی» آنلاین برگزار کرد.

 «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه، با اشاره به اهمیت خلاصه نویسی و نقش آن در تمرکز هنگام مطالعه گفت: خلاصه نویسی به پژوهشگر فواید زیادی می رساند ازاین رو یادگیری این مهارت امری ضروری است.

وی افزود: ما دو نوع خلاصه برداری داریم: 1- تلخیص یک متن در یک مقیاس معلوم 2- تلخیص همراه با استخراج مفاهیم و خطوط اصلی یک متن

نجفی عنوان کرد: یک پژوهشگر هنگام خلاصه نویسی باید آیتم های زیادی را رعایت کند از جمله:

1.کتب یا متنی که می خواهد خلاصه کند به دقت بخواند تا از اهداف و مفاهیم کتاب آگاه شود.

2.از خطوط اصلی یا داشت برداری کند

3.نکات فرعی، حاشیه ای و زائد را حذف کند

4. میزان تلخیص مطلب متناسب با محتوا و حجم آن باشد

5.هنگام خلاصه نویسی اصول نگارش و بافت زبانی متن مورد نظر حفظ شود اما لازم نیست صد در صد از سبک نویسنده پیروی شود.

6.در متن اصلی تصرف نا به جا نشود.

مدرس کارگاه خلاصه نویسی ادامه داد: شواهد نشان داده است كه يادآوري مطالب پس از يك مدت طولاني، بدون خلاصه كردن، ميسر نيست لذا خلاصه يك مرور از مطالبي است كه فرد خوانده است.

همچنین با اهمیت تلخیص و تلفیق و نقش آن در پژوهش گفت: پژوهشگران حرفه ای در پایان هر خلاصه نویسی، می توانند بخشی را به نقد و داوری خود اختصاص دهند.

غدیریه

 

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[سه شنبه 1399-02-09] [ 08:55:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه مقاله نویسی گام های بنیادین تدوین مقالات علمی ...

با همت و تلاش مدیریت محترم و معاونت پژوهش مدرسه علمیه غدیریه و رایزنی های لازم با پژوهشکده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)  کارگاه مقاله نویسی  برگزار شد.

خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه گفت:برگزاری کارگاه های مقاله نویسی با حضور اساتید مجرب، منجر به کسب تجربه طلاب در زمینه پژوهشی می گردد.

ایشان شرکت در کارگاه های مقاله نویسی امری ضروری برای طلاب دانست و گفت:پژوهش و تحقیق دارای فرمولی خاص نیست که محقق حول محور آن فرمول به گردآوری اطلاعات بپردازد، بلکه باید با شرکت در کارگاه های مختلف و کسب تجربه از اساتید و… می تواند در زمینه تحقیق و پژوهش موفق گردد.

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید, ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[دوشنبه 1398-09-25] [ 02:32:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه آموزشی موضوع یابی و ساختار نویسی ...

 خانم نجفی، معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه در جمع طلاب روزانه ورودی 98 گفت: پس از تحصیل در مدارس علمیه یکی از خروجی حوزه های علمیه، محقق بودن است.

طلاب مستعد پس از طی کردن گام های پژوهش می توانند قدم در عرصه تحقیق گذاشته و به موفقیت های زیادی دسترسی پیدا کنند.

ایشان با اشاره به اهمیت طرح نامه در تحقیق و گام های طرح نامه نویسی گفت: یکی از مهمترین گام ها در طرح نامه نویسی ساختار نویسی است، که طلبه باید با خلاقیت و نوآوری درمسیر ساختار نویسی گام بردارد.

ایشان افزود:ساختار نویسی باعث می شود مسیر دست یابی به داده هاو گرد آوری اطلاعات را برای محقق هموار سازد و با مدیریت زمان و برنامه ریزی بهتری گزارش علمی خود را به موقع ارائه دهد.

غدیر هفته پژوهش

 

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[شنبه 1398-09-23] [ 01:27:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه اموزشی تکنینک های مطالعه مفید ...

با همت و تلاش زهرا نعمتی مدیریت و خانم نجفی معاونت پژوهش مدرسه علمیه غدیریه، کارگاه آموزشی تکنیک های مطالعه مفید با همکاری پژوهشکده حرم مطهر آستان احمدی و محمدی (ع)  برگزار شد.

«مصطفی مرادی» تکنیک های مطالعه و یادگیری همانند تکنیک های زندگی امری ضروری برای پژوهشگران دانست و افزود: هر علمی فنی دارد و پژوهشگری که می خواهد قدم در عرصه پژوهش بگذارد باید با فنون و تکنیک های مختلفی آشنا شود و یکی از این تکنیک ها، تکنیک های مطالعه می باشد.

وی افزود: یکی از اصول مهم در پزوهش مدیریت برنامه ریزی و مدیریت زمان  است؛ اگر پژوهشگر با تکنیک های مفید روش مطالعه و یادگیری آشنا باشد، با سهولت بیشتری می تواند گام های پژوهش را طی کرده و به مقصد برسید.

ایشان از پژوهشگران خواست ابتدا با روش های مطالعه و یادگیری آشنا شوند تا با به کار گیری تکنیک های مفید مطالعه بتوانند در مدت زمان کوتاهی کتب زیادی را مطالعه کنند.

غدیریه

غدیریه

موضوعات: کانون پژوهش, آموزه های کارگاهی
[سه شنبه 1398-08-21] [ 09:23:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت