گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  میزگرد ضرورت تالیف مقالات علمی ...

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، در راستای شعار هفته پژوهش و نهادینه کردن شعار دومین روز هفته پژوهش میزگردی با حضور طلاب مستعد برگزار کرد.

«خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز در جمع طلاب گفت: یک محقق زمانی می تواند صاحب ایده و اثری مفید شود؛ که ذهنی خلاق داشته باشد ودر راستای تولیدات علمی بتواند مقالات علمی در ابعاد مختلف تالیف کند

وی گفت:صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ضرورت تالیف مقالات علمی از سوی بانوان پژوهشگر دوچندان می کند.

ایشان افزود:امروزه حضور طلاب فعال در زمینه تالیف مقالات علمی باید پررنگ تر از قبل باشدزیرا هدف اصلی بیانیه گام دوم حرکت به سمت و سوی متمدن سازی است و این محقق نمی شود جز با انجام کارهای علمی و بالا رفتن سطح علم و آگاهی جویندگان علم و دانش.

خانم نجفی ضعف در تولید مقالات علمی را ضعف در آموزش پژوهش محور دانست و گفت:اگراساتید در لابه لای آموزش‌های پژوهش محور، طلاب را موظف به انجام کارهای تحقیقاتی به‌صورت عملی کنند، طلاب پژوهشگر پویاتر و روحیه پژوهشی آنهاتقویت می گردد.

ایشان در پایان از پژوهشگران خواست به هدف و علت و چرایی قدم نهادن خود، در حوزه و کسب علم و دانش، فکر کنند و به استعدادیابی بپردازند و در عرصه هایی که استعداد و علاقه دارند با نگاه علمی در راستای متمدن سازی گام بردارند و تولیدات علمی خود را در نشریه های علمی به نمایش بگذارند

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی, میزگردها
[دوشنبه 1398-09-25] [ 02:37:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  میزگرد سرنویسندگی در تحقیق ...

    خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه به منظور آشنایی طلاب با اهمیت و نقش نویسندگی در تحقیق و پژوهش میزگردی همراه با معرفی کتاب ویژه طلاب پایه دوم روزانه برگزار کرد.

    وی افزود:در کنار استعداد و ذوق پژوهشی نویسندگی نقش موثری در نوشتن گزاره های پژوهشی دارد.

    اگر طلبه خود را مجهز به قلم نویسندگی کند می تواند گام های بلندی در مسیر تحقیق و پژوهش بردارد.

    ایشان افزود:قلم نویسنده در مقالات ارائه شده به نوعی گویای زبان نویسنده می باشد و به جای او سخن می گوید. اگر محقق و پژوهشگر قلم خوبی داشته باشد درهمگام انتقال مفاهیم، مخاطب دچار ابهام نمی شود.

ایشان در پایان به معرفی کتاب اسرار نویسندگی نوشته سید حسین اسحاقی پرداخت و از طلاب خواست مطالعه‌ این کتاب در راس برنامه های مطالعاتی خود قرار دهند.

غدیر هفته پژوهش

موضوعات: کانون پژوهش, طلاب, ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی, میزگردها
[یکشنبه 1398-09-24] [ 01:31:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  آموزه غیر کارگاهی «رابطه پژوهش با ایمان» ...

«خانم نجفی» معاون پژوهش و استاد ساعات پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، از پایان آموزه غیرکارگاهی «رابطه پژوهش با ایمان و اخلاق خبر داد.
وی با اشاره به آثار و پیامدهای پژوهش در سبک زندگی علما وبزرگان گفت: میان پژوهش و ایمان و اخلاق رابطه تفکیک ناپذیری است؛ هر چه انسان به دنبال کشف حقایق باشد متواضع تر می شود.
همچنین با اشاره به وضعیت جامعه امروزی افزود: امروزه ایمان واخلاق در جامعه کم رنگ شده است ویکی از مهمترین دلیل آن عدم مطالعه و پژوهش در میان افراد جامعه بخصوص قشر تحصیل کرده است.اگر مطالعات عمیق، هدفمند و مسأله محور باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی کاهش خواهد یافت.

رابطه پژوهش با ایمان غدیریه شیراز

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی
[شنبه 1397-03-05] [ 09:25:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  آموزه غیرکارگاهی«آشنایی با پژوهش» ...

«خانم نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز از پایان آموزه غیر کارگاهی «آشنایی با پژوهش» خبر داد.

وی گفت: پژوهش در دین اسلام و زندگی افراد دارای جایگاه رفیعی است. زندگی بدون تحقیق هیچ پیشرفتی ندارد.اگر به محیط پیرامون خود دقت کنیم، می بینیم که انسان از همان روزهای اول زندگی به دنبال کشف معماهای اطراف خود می باشد تا مسیر زندگی را برای خود هموار سازد.

همچنین افزود: انسان برای ادامه زندگی فردی و اجتماعی خود نیازمند اطلاعات وسیعی می باشد که این اطلاعات جز از راه تحقیق و پژوهش به دست نمی آید. اگر انسان بخواهد در دنیا و آخرت رستگارشود، باید پژوهش های تخصصی در حوزه علوم دین ، خانواده، اجتماع و… منطبق با آموزه های اسلامی انجام دهد. اگر افراد جامعه به دنبال پژوهش باشند، بشریت از منجلاب ها فرارو، رهایی می یابد وزمینه رشد وسعادت بشری فراهم می گردد.

آشنایی با پژوهش غدیریه شیراز

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی
[سه شنبه 1397-03-01] [ 01:16:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت

  اخلاق پژوهشگری ...

به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران ، کارگاه «اخلاق پژوهشگری» استاد شریفی، در مدرسه علمیه غدیریه ویژه ورودی های مهر 96 به پایان رسید.

 «خانم نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه با توجه به اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش گفت: تربیت و پرورش انسانهای توانا یکی از مهمترین اهداف و انگیزه های نظام های آموزشی در هرجامعه و ارگانی است و انسانها نیز تکویناً موجودی پژوهشگر می باشند و تحقیق و پژوهش، زمینه رشد و تعالی بشر را فراهم می سازد. از این رو عدم توجه به امر تحقیق و پژوهش در هر زمینه علمی، باعث رکود و عقب ماندگی آن علم می شود.
وی با اشاره به مباحث کارگاهی آقای شریفی و آفت و آسیب های پژوهشگری گفت: تحقیق و پژوهش اگر در مسیر نادرست قرار گیرد، آسیب های جبران ناپذیری به دنبال دارد که ضرورت رعایت اخلاق پژوهشگری را دوچندان می سازد.

pooyesh.whc.ir

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های غیرکارگاهی
[پنجشنبه 1396-12-17] [ 03:38:00 ب.ظ ]



 لینک ثابت