به مناسب هفته کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی با هدف آشنایی طلاب جدیدالورود با محیط کتابخانه و اطلاع از عناوین کتابهای موجود در کتابخانه، جمعی از طلاب به همراه معاونت پژوهش، از کتابخانه دانشگاه علمی کاربردی غدیر و مدرسه علمیه غدیریه شیراز بازدید نمودند.

«خانم طهماسبی» مسئول کتابخانه در این دیدار پس از بیان نحوه استفاده از کتب کتابخانه و موضوع یابی و سرچ کتب گفت: امروز کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با اینکه کتابخانه دیجیتالی روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود و کتابخوان ها با سرعت بیشتری به کتابهای مورد نظر خود دسترسی پیدا می کنند. اما هنوزمتقاضلان مطالعه کتاب به صورت مکتوب زیاد می باشد و آنها مطالعه کتاب را بر مطالعه کتب دیجیتالی ترجیح می دهند و این بیانگر این است که کتاب باعث آرامش افراد می شود و شهد شیرینی کتاب خواندن برای آنها بیشتر می کند.

«خانم نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه نیز به همراه طلاب از کتابخانه دیدن نمود و تفاوت کتاب، مقاله و خلاصه نویسی را بیان کرد و افزود: اگر طلاب بخواهند در راهی که قدم نهادند موفق شوند باید با علم روز آشنا باشند و مطالعه کتاب یکی از مهمترین راههای به روز شدن طلاب دانست.

   ایشان با اشاره به اهمیت و فواید کتابخوانی افزود: یکی از وظایف همگانی در جامعه امروز ما تعلیم و تربیت می باشد، اگر تربیت به خوبی اتفاق بیفتند قطعا ما شاهد پیشرفت خود،جامعه و خانواده ها خواهیم بود و همچنین خانواده و جامعه سالمی نیز خواهیم داشت. از این رو متربی زمانی موفق می شود که مطالعه داشته باشد و در حوزه علوم دینی، پزشکی و روان شناسی پژوهشی عمیق داشته باشد.

در حاشیه این برنامه با اهدای لوح تقدیر و کتاب از «خانم خدیو» کتابدار کتابخانه تقدیر و تجلیل شد.

غدیریه شیراز

غدیریه شیرازغدیریه شیراز

موضوعات: سایر
[پنجشنبه 1397-08-24] [ 05:30:00 ب.ظ ]