گلبرگی از نگارستان غدیریه


 
  صدای پای رمضان ...

   خدیجه نجفی» معاون پزوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، به منظور ایجاد انگیزه پژوهشی و آشنایی طلاب با جریان سازی یافته های پژوهشی، بروشور پژوهشی تهیه و در روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران جهت استفاده همگانی بارگزاری شد.

 

بروشور

غدیریه

موضوعات: بروشورها
[سه شنبه 1399-02-30] [ 08:29:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه نویسندگی بازآفرینی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، کارگاه نویسندگی «بازآفرینی» آنلاین ویژه طلاب برگزار کرد.

 «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز گفت: نویسندگی، بخصوص بازآفرینی، به نوعی مسیر کشف لحظه های زندگی است.

وی پس از آموزش تبدیل گفتار به نوشتار، تبدیل شعر به نثر و انتخاب واژگان مناسب افزود: نویسندگی فقط تبدیل گفتار به نوشتار و انتخاب واژگان مناسب نیست؛ بلکه هنر بازآفرینی است که موجب کشف هزار راه مختلف برای دیدن یک واقعیت ساده و بی نظیر می باشد.

مدرس کارگاه بازآفرینی و مهارت افزایی نویسندگی گفت: خلاقیت بازآفرینی کاری نوآورانه نیست، بلکه استفاده به موقع و موثر از ذهن و حواس پنجگانه هست.

همچنین با اشاره یه اهمیت پردازش مطالب در هنگام نوشتن تحقیقات پژوهشی افزود: یک بازآفرین خوب، ضمن رعایت دیگر نکات ویرایشی و نگارشی و آموزه های نویسندگی به جذابیت نوشتار کمک می کند و موجب انتقال مفاهیم به صورت روشن به مخاطب می شود.

وی در پایان با اشاره به نقش بازآفرینی در پژوهش عنوان کرد: بازآفرینی، کاری است خلاقانه و بخشی از خلاقیت، قابل آموزش هست، بازآفرینی موجب آسیب شناسی پژوهش های قبلی می شود.

بازافرینی

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[چهارشنبه 1399-02-10] [ 08:48:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت

  کارگاه نویسندگی خلاصه نویسی ...

واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، کارگاه نویسندگی  «خلاصه نویسی» آنلاین برگزار کرد.

 «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه، با اشاره به اهمیت خلاصه نویسی و نقش آن در تمرکز هنگام مطالعه گفت: خلاصه نویسی به پژوهشگر فواید زیادی می رساند ازاین رو یادگیری این مهارت امری ضروری است.

وی افزود: ما دو نوع خلاصه برداری داریم: 1- تلخیص یک متن در یک مقیاس معلوم 2- تلخیص همراه با استخراج مفاهیم و خطوط اصلی یک متن

نجفی عنوان کرد: یک پژوهشگر هنگام خلاصه نویسی باید آیتم های زیادی را رعایت کند از جمله:

1.کتب یا متنی که می خواهد خلاصه کند به دقت بخواند تا از اهداف و مفاهیم کتاب آگاه شود.

2.از خطوط اصلی یا داشت برداری کند

3.نکات فرعی، حاشیه ای و زائد را حذف کند

4. میزان تلخیص مطلب متناسب با محتوا و حجم آن باشد

5.هنگام خلاصه نویسی اصول نگارش و بافت زبانی متن مورد نظر حفظ شود اما لازم نیست صد در صد از سبک نویسنده پیروی شود.

6.در متن اصلی تصرف نا به جا نشود.

مدرس کارگاه خلاصه نویسی ادامه داد: شواهد نشان داده است كه يادآوري مطالب پس از يك مدت طولاني، بدون خلاصه كردن، ميسر نيست لذا خلاصه يك مرور از مطالبي است كه فرد خوانده است.

همچنین با اهمیت تلخیص و تلفیق و نقش آن در پژوهش گفت: پژوهشگران حرفه ای در پایان هر خلاصه نویسی، می توانند بخشی را به نقد و داوری خود اختصاص دهند.

غدیریه

 

موضوعات: ساعات پژوهش, آموزه های کارگاهی
[سه شنبه 1399-02-09] [ 08:55:00 ق.ظ ]



 لینک ثابت