به گزارش پایگاه خبری –اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه در پی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سیر مطالعاتی مجازی با محوریت مقاله: «نقش جوانان در ایجاد تمدن اسلامی» برگزار کرد.

   «خدیجه نجفی» معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز گفت: یکی از برنامه های پژوهشی در نیسمال دوم برگزاری سیرهای مطالعاتی ویژه اساتید و طلاب می باشد.

   وی گفت: یکی از ویژگی های بیانیه گام دوم خطاب به جوانان می باشد و تحقق بیانیه گام دوم بردوش جوانان گذاشته شده است از این رو نیروی جوان و انقلابی باید این بیانیه را به سرمنزل نهایی خود برساند.

    نجفی عنوان کرد: جوانی که وظیفه او به سرمنزل رساندن بیانیه گام دوم است، ابتدا باید با نقش خود و نقش جوانان صدر اسلام و تاکنون در متمدن سازی اسلامی آشنا شود تا بتواند ایفای نقش کند.

    همچنین با اشاره به رابطه خودسازی و تهذیب نفس با بیانیه گام دوم افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید جوانانی متعهد، انقلابی به دنبال کشف مشکلات جامعه، دشمن شناسی و آشنایی با ابزاری دشمن در فضاهای مجازی باشند تا بستر تحقق چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به خوبی فراهم گردد .

    نجفی سرعت بخشی به بیانیه گام دوم را وظیفه پژوهشگران جوان دانست و گفت: لبیک به ندای رهبری وظیفه همه مردم است که به یاری رهبر خود بشتابند، بخصوص جوانان روشنفکر و پژوهشگران فعال، که با مطالعه و پژوهش به رفع کاستی ها و کمبودها بپردازند و به چشم انداز نهایی بیانیه دسترسی پیدا کنند. 

 در پایان افزود:: برگزاری سیرهای مطالعاتی در راستای منویات رهبری (مدظله العالی) امری ضروری جهت افزایش اطلاعات جوانان بخصوص جامعه زنان می باشد که با تربیت نسلی انقلابی و متعهد بتوانند در موج دوم انقلاب که فردای روشن ایران زمین و جهان اسلام می باشد همانند زنان صدر اسلام با گام های بلند خود بدرخشند

غدیریه

موضوعات: نشست های پژوهشی
[سه شنبه 1399-04-24] [ 03:04:00 ب.ظ ]