به گزارش پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، سومین نشست اخلاقی «اخلاقی کارگزاران» ویژه مدیران و کارکنان مدارس علمیه خواهران شیراز، در سالن کنفرانس مدرسه علمیه غدیریه شیراز برگزار شد.

«حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی» موسس مدرسه علمیه غدیریه شیراز و مدرس، محقق حوزه و دانشگاه در راستای نظام نامه فرهنگ و تربیت در سیره نبوی و قرآن کریم با اشاره به آیه 2 سوره جمعه گفت: برنامه ریزی، روشمند و هدفمند کردن فرهنگ و تربیت یکی از وظایف مهم مسئولان و کارگزاران علوم دینی می باشد.

وی با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران به بیان برنامه های نبوی از جمله: تلاوت قرآن، تعلیم کتاب و کانون، تربیت بر مبنای کتاب، تربیت حکیمان و نخبگان و روش های تربیت نبوی از جمله: رحمت و مهربانی، اخلاص و خدامحوری، لینت و ملایمت، جاذبه و روابط عمومی، عفو و گذشت، پالایش و تطهیر، مشاوره و شخصیت دهی، عزم و اراده قوی، صداقت و شفافیت، توکل مضاعف و هدف تربیت: (رشد) پرداخت و گفت: یکی از مهمترین وظیفه کارگزاران علوم دینی این است که با مشورت یکدیگر آسیب شناسی و نیاز سنجی کنند و برای رشد فکری، عقلانی و رفتاری خود و  طلاب متناسب با آیات قرآن کریم گام هایی استوار و هدفمند بردارند.

    ایشان متناسب با آیات 78، سوره نحل، 24 سوره عبس، 176 سوره اعراف، 51 سوره قصص،10 سوره مائده و 186 سوره بقره  راهکارهای رشد فکری عقلانی 1- بهره گیری از حواس، 2- دقت نظر، 3- تفکر و کشف حقیقت، 4- تذکر دائم و راهکارهای رشد عملی رفتاری 1- ایمان، 2- خوف، 3- تقوی و دعا دانست.

  در این نشست «خانم نجفی» معاون پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه غدیریه شیراز: حاصل یافته های پژوهشی خود در حوزه اخلاق کارگزاران که عبارتند از: اهمیت اخلاق، صفات و ویژگی های مثبت اخلاقی کارگزاران، وظایف اخلاقی نسبت به مافوق، وظایف اخلاقی نسبت به زیر دستان(اداری و اجتماعی)، وظایف اخلاقی نسبت به همکاران، وظایف اخلاقی کارگزار نسبت به محیط کار در قالب بروشور در میان مدیران و کارکنان مدارس علمیه شیراز توزیع کرد.

غدیریه شیراز

غدیریه شیراز

غدیریه شیراز

غدیریه شیراز

موضوعات: نشست های پژوهشی, کادر و اساتید
[پنجشنبه 1397-09-22] [ 04:19:00 ب.ظ ]