خانم نجفی معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش درجمع طلاب ابتدا به تبیین شعار هفته پژوهش پرداختند وگفت:یکی از رسالت حوزه های علمیه در راستای نیازهای جامعه توسعه دانش است و متولیان پژوهشی. و پژوهشگران باید به فرهنگ سازی و توسعه دانش اهمیت دهندو بدانند که راه تولید علم و توسعه دانش در همه ابعاد آن از کانال تحقیق و پژوهش می گذرد.

ایشان فرهنگ سازی علمی و تولید نشریات علمی لازمه شرایط امروز کشور ایران اسلامی دانست و گفت:محققان و پژوهشگران دینی باید در راستای نیاز بشریت در عرصه تولید علم و دانش گام بردارند.

خانم نجفی هدف نشریات علمی را تولید علم و توسعه دانش در حوزه های مختلف دانست و افزود:تولید علمی رابطه تنگاتنگی باعلم و تحصیل دارد. از این رو محقق ابتدا باید به دنبال مهارت افزایی و تقویت بنیه علمی خود باشد تا بتواند در زمینه تولید علمی با انگیزه، علاقه ونوآوری گام بردارد و نتایج یافته های او منجر به تولید علم شود.

ایشان گفت:اعتماد به نفس و علاقه و انگیزه پژوهشی امری ضروری در تحقیق می باشد و محقق با اعتماد به نفس بالا و رعایت اخلاق پژوهشگری در کنار علاقه و انگیزه پژوهشی می تواند از مشکلات فرا رو عبور کند و حلاوت و شیرینی پژوهش بچشد ودر عرصه پژوهش گام های موثری بردارد.

ایشان در پایان از طلاب خواست برای تقویت بنیه علمی خوددر برنامه های مختلف علمی شرکت کنند و به مطالعات غیر درسی در حوزه های مختلف بپردازند.     

غدیر پژوهش

موضوعات: نشست های پژوهشی, کانون پژوهش, طلاب
[شنبه 1398-09-23] [ 01:22:00 ب.ظ ]