به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، واحد پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز، سلسله کارگاه های مقاله نویسی با رویکرد ارتقاء علمی و آشنایی عملی با مقاله نویسی با حضور «دکتر مسعود مرادی» استاد حوزه و دانشگاه ویژه طلاب و اساتید  برگزار کرد.  

    «دکتر مرادی» گفت: پژوهش، تحقیق و مطالعه سه عنصر مهم و اساسی برای موفقیت و تعالی هر علاقه مند به علم و دانش می باشد و بالاخص یک طلبه برای حضور عالمانه و تاثیرگذار باید خود را به در این مسیر تعالی رشد دهد؛ تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه به عنوان کارشناس دین باشد.

این استاد دانشگاه افزود:امروزه مراکز علمی از فقدان دانش و مهارت های کاربردی رنج می برند؛ چون نگاه هدفمند به پژوهش در کنار آموزش ,وجود ندارد و آموزش ها به صورت تک محوری بوده و اثر چندانی ندارد.

ایشان با اشاره به اهمیت پژوهش گفت: مقاله نویسی یکی از روش هایی است که به طلبه کمک شایانی می کند تا بتواند با کتب مختلف، نویسندگان و منابع علمی، آشنا شده و باعث کسب دانش بیشتر در زمینه های مختلف گردد و این امر بهترین خروجی علمی افراد می باشد.

ایشان افزود: روش مقاله نویسی دستاورد مهمی برای هر طلبه ای محسوب می شود که باعث تقویت بعد علمی فرد می گردد و مداومت برآن وظیفه ی خطیر هر طلبه ی کوشا و جویای علم است.

وی در پایان ضمن اشاره به جایگاه پژوهش در تثیبت و رشد جایگاه علمی افراد، تاکید فراوانی در مطالعه کتاب  به صورت مستمر و جدی داشت؛ تا این بنیان فکری و نظری طلب، قوی و بالنده شده و قدمی برای ورود به عرصه علم و دانش باشد.

 غدیریه شیراز

 

موضوعات: سایر آموزه های کارگاهی
[شنبه 1398-02-21] [ 06:29:00 ب.ظ ]