به گزارش  پایگاه خبری-اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، نشست پژوهشی «تقویت روحیه پژوهشی» ویژه طلاب، اساتید و کادر با حضور «مدینه صدیق» معاون پزوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس، در مدرسه علمیه غدیریه برگزار شد.

«مدینه صدیق» معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان فارس، در جمع طلاب، کادر و اساتید مدرسه علمیه غدیریه شیراز گفت: پژوهش ها یا پایه ای و بنیادی اند و یا کاربردی. از این رو سوالی که در ذهن پژوهشگر  به وجود می آید مساوی است با موفقیت. پژوهشگر باید در تمامی زمینه های علمی به دنبال جواب پرسش های خود باشد و آن را کاربردی کند تا بتواند رشد کند.

    همچنین افزود: پژوهشگر ابتدا باید جایگاه خود را بشناسد تا بتواند بهتر به دنبال هدف خود برود . کسی که هدف خود را خوب انتخاب کند برای رسیدن به هدفش تمام سختی ها را متحمل می شود و به راحتی با مشکلات و موانع دست و پنجه نرم می کند و آن را تبدیل به شیرینی می کند.

    معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان فارس گفت: افرادی که موفقیت کسب کردند سالها ذهنشان درگیر سوالات متعدد بوده و مطالعه آنها از نوع تجسسی بوده که خود محرکی بود برای دنبال کردن و رسیدن به حقیقت است.

  وی با اشاره به تأثیر پژوهش در زندگی بزرگان گفت: برای رسیدن به حقیقت و کسب علم باید با کسب مواد (محفوظات ذهنمان) و رعایت تقوا و ترک محرمات و انجام واجبات به حکمت برسیم و علمی پیدا کنیم که به وسیله آن بتوان حق را از باطل بشناسیم .

همچنین با اشاره به روایات وارده در زمینه پژوهش افزود: پژوهش علاوه بر حلاوت و شیرنی خاص دارای آثار مادی و معنوی زیادی است؛ تا جایی که وقتی فردی از دنیا می رود اگر از علم خود یک برگی باقی گذاشته باشد حائلی می شود بین او و آتش جهنم.

 ایشان انگیزه الهی و توکل را شرط لازم پژوهش  دانست و گفت: پژوهش نباید صرف نوشتن مطالب و نظریه باشد، بلکه پژوهشگر باید در گفتن حق و باطل شهامت داشته باشد از این رو شجاعت یکی دیگر از شروط پژوهش می باشد و علم نباید حجاب اکبر شود و باعث پوشیده شدن حقیقت گردد  و در نهایت منجر به غرق شدن در انحرافات و هزاران لغزش شود. 

در حاشیه این نشست اعضای کانون پژوهش تازه های کتاب پژوهشی و علوم دینی به نمایش گذاشتند و یک نفر از طلاب به ارائه گزارشی کوتاه در زمینه معرفی تازه های کتاب به نمایش گذاشته پرداخت.

غدیریه شیراز

غدیریه شیراز

غدیریه شیراز

موضوعات: نشست های پژوهشی, کانون پژوهش, طلاب, کادر و اساتید
[شنبه 1397-09-24] [ 06:46:00 ب.ظ ]