به گزارش پایگاه خبری- اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، معاون پژوهش مدرسه علمیه غدیریه شیراز از پایان کارگاه مقاله نویسی با حضور دکتر پیرمرادیان خبر داد.

    «دکتر سید محمدرضا پیرمرادیان» گفت: هر انسان دغدغه مندى علاقه مند به رشد و پيشرفت است و  رشد علمى منوط به جديت در تحصيل، تدريس، تبليغ و تحقيق است و روش تحقيق و مقاله نويسى پايه اساسى رشد و پيشرفت علمى و آموزشى است.

    وی افزود: روش تحقيق و مقاله نويسى مجموعه فعاليتهاى علمى منظمى است؛ كه به توليد و كشف دانش جديد و نظام مند منتهى مى گردد  و با نگاه حل المسائلى بسيارى از موانع و مشكلات را برطرف می سازد. 

    «دکتر پیرمرادیان» با اشاره به نقش ذهنیت پژوهشگر و اندیشه ورزی گفت: قبل از ورود به روش تحقيق و مقاله نويسى به نظر مى رسد بايد ذهنيت پژوهشگر  اصلاح شود و انديشه ورزى را براى خويش يك فرض بداند و ذهنيت يك دانشجو و طلبه زمانى به انديشه ورزى مى پردازد كه اصول و فنون پرسشگرى را به خوبى فهم كرده باشد كه ” السئوال مفتاح العلم” سئوال كليد علم و دانش است.

وی در پایان گفت: روش تحقيق و مقاله نويسى هم علم است و هم مهارت ؛ كه بايد توأمان هر دو بُعد تقويت گردند و در اين راستا بهره گيرى از ” الگوهاى برتر مقاله نويسى” راه ميان بر  براي رشد و تقويت روش مقاله نويسى محسوب مى گردد.

غدیریه شیراز

 

موضوعات: سایر آموزه های کارگاهی
[پنجشنبه 1398-02-05] [ 06:29:00 ب.ظ ]